DAKAR 2017

Tuesday, January 3, 2017

 

 

Stage 2: Resistencia – San Miguel de Tucuman

Liaison: 528 km – Special stage: 275 km – Total: 803 km

Maybe it was a little less humid than yesterday, but once again, the heat takes over in the description of the day… It was a difficult racing day for vehicles and competitors that had to cross mud and fesh fesh with holes, and all of it in fast tracks.

The most important issue of the day was “how to manage the high temperatures” but it seems a simple thing to keep in mind then it is more than 45 degrees Celsius. Almost all Xtremeplus Polaris Factory Team had temperature related issues, and it is Mao Rujin who is doing better and arrives first to the Tucuman’s bivouac. “We managed and did what it takes!” Explains Sebastien Delaunay as he arrives to the bivouac. “The especial stage was not so difficult but the temperatures made it everything much more difficult. We saw all team members just stopped: Leandro Torres went too fast through a mud pool and was cleaning his radiator because the fesh fesh and the water makes like cement! Ravil Magarov’s gear box was hot, while Wan and Li waited for Marco.”

In spite of these misadventures, the five crews completed the stage and made it to the bivouac, and the team changed Maganov´s gear box during the night. This morning, in the stage San Miguel de Tucumán – San Salvador de Jujuy, the five Polaris RZR 1000TX+30 took the stage as if they were new!

DAKAR 2017

Mardi, 3 janvier 2017.

2e étape : Resistencia – San Miguel de Tucuman
Liaison : 528 km – Spéciale : 275 km – Total : 803 km

Peut-être un petit peu moins humide qu’hier mais encore plus chaud sera le descriptif climatique de la journée… Une journée dure et éprouvante pour les véhicules comme pour les compétiteurs qui traversent des bourbiers et du fesh fesh avec de belles ornières le tout sur un terrain rapide.
Le moto d’ordre du jour était donc « Gérer les températures ! » mais toujours simple à appliquer quand il fait plus de 45°C. Quasiment tous les équipages Xtremeplus Polaris Factory Team ont connu des soucis de température et c’est Mao Rujin qui s’en sort le mieux et et arrive le premier au bivouac de San Miguel de Tucuman. « Nous avons géré et c’est ce qu’il fallait faire ! » explique Sébastien Delaunay à l’arrivée. « La spéciale n’était pas très difficile mais la chaleur incroyable compliquait tout. Nous avons vu tous les membres du team arrêtés : Leandro Torres était passé trop rapidement dans un bourbier et nettoyait son radiateur car fesh fesh et eau, cela fait carrément de la maçonnerie… Ravil Maganov avait fait chauffer la boîte, Wang et Li attendaient également Marco… »

Mais malgré ces mésaventures, les cinq équipages étaient au bivouac et l’équipe technique changea la boîte de Maganov pendant la nuit. Ce matin, dans l’étape San Miguel de Tucuman – San Salvador de Jujuy, les cinq Polaris RZR 1000XT+30 repartaient de plus belles !

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•Mao Rujin/Sébastien Delaunay n°342 :
•Leandro Torres/Lourival Roldan n°351:
•Li Dongsheng/Quanqian Guan n°374 :
•Maganov Ravil/Kirill Shubin n°378:
•Wang Fujiang/Li Wei n°386 :